Kulturna revolucija u Gradišci (FOTO)

Kulturna revolucija u Gradišci (FOTO)

Baš kad pomislite da ovaj naš mali grad nema šta da ponudi, da nema kreativnost i da nema ono nešto što vidimo u drugim gradovima u našoj okolini, državi i regiji rodi se jedna ideja kao što je Treš filmski festival.

Sam festival je otvoren sa dva velika koncerta predgrupom "Aurora" iz Banjaluke kao i nezaboravanim nastupom grupe "Riblja Čorba" sa poznatim frontmenom Borisavom Borom Đorđevićem.

Pred mnogobrojnom publikom koja je "okupirala" Kulturni centar u Gradišci Bora je na čelu grupe "Riblja Čorba" svirao neke od svojih najpoznatijih hitova kao što su: jedino moje, ljubav ovde više ne stanuje, poslednja pesma o tebi, ostalo je ćutanje, kad hodaš, kada padne noć, kad sam bio mlad, dva dinara druže, lutka sa naslovne strane i druge...

A kao dokaz koliko je omiljen u publici i koliko je ovakav žanr muzike rasprostranjen u našoj kulturnoj vasioni možemo navesti činjenicu da su neke od navedenih pjesama starije od mnogobrojne publike koja je čitavo veče uz svaki akord pratila nastup, uz prisustvo emocija i gromoglasnih ovacija.

Po samom završetku koncerta i zvanično je krenuo "Trash filmski festival", riječ je o festivalu niskobudžetnih filmova svrstanih u četiri kategorije: akcija, borilački, naučna fantastika i horor, sa svrhom promocije alternativne kulture.

Festival je otvorio direktor KC Željko Blagojević, koji je tom prilikom istakao da TRASH film festival postaje gradiški brend, a Gradiška grad kulture i umjetnosti.

"Smatram da je Trash festival jedan od većih projekata u BIH, što pokazuje da se Kulturni centar Gradiška locira kao jedan od lidera kulturnih dešavanja na našim prostorima i jako smo ponosni na to", rekao je je Blagojević.

Blagojević je naglasio da su sredstva za realizaciju ovogodišnje Festivala stigla od Ministarstva civilnih poslova BiH, što je rezultat projekta Kulturnog centra Gradiška „Kultura dostupna svima“ .

Da bi sam festival prošao bez problema i bio organizovan na način na koji mu to i dolikuje tu su bile i dvije omladinska organizacije Gradiška organizacija mladih "GROM" i nevladina organizacija "Most" kao i marketinška agencija "Imperialmm" koje su svojim ljudskim resursima, idejama i kreativnim stvaralaštvom dale doprinos u organizaciji i realizaciji samog koncerta kao i održavanja festivala.

GIN.ba: GROM je i ove godine učestvovao u organizaciji Trash film festivala ?

Denis: Da ovo i ove godine smo kao organizacija zajedno sa Imperialmm agencijom, U.G MOST i JU Kultrni Centar bili u timu koji je pripremao i organizovao ovogodišnji Trash film festival. Ovo je već treća godina kako se ovaj festival organizuje u Gradišci i da se primjetiti da iz godine u godinu je organizacija na sve višem nivou, ali ono što je najbitnije je da su sami filmovi odnosno sadržaj festivala svake godine sve više posjećen. To je još jedan dokaz da u Gradišci postoji publika koja prepoznaje ovaj vid umjetnosti i da je ovakvom festivalu mjesto u Gradišci. Naravno mi kao organizatori sledećih godina festival trebamo podići na još viši nivo, te privući publiku i iz drugih gradova i opština sa podrčija Republike Srpske, a ko zna možda u nekoj skorijoj budućnosti zajedno sa našim prijateljima iz Vraždina budemo realizovali ovakav festival u više gradova u Republici Srpskoj. Ono što se nama kao organizatorima nameće kao prioritetan cilj je da festival u Gradišci u što skorije vrijeme postane Film Festival takmičarskog karaktera, lično se nadam da ćemo to uspjeti već sledeće godine. Na nama kao organizatorima je da radimo u tom smjeru, a nadam se i većoj podršci lokalne zajednice koja mora imati sluha za svaki vid umjetnosti i kulture.

GIN.ba: Da li nam možete reći nešto o ovogodišnjem Festivalu ?

Denis: Ovogodišnji festival je otvoren koncertom Riblje Čorbe što je bio dar Kulturnog Centra Gradiška građanima Gradiške, na kojem je bilo preko 2000 ljudi. Tema ovogodišnjeg Trash Film Festivala je ljubav kao osnova svih motiva i ljudskih radnji, nalazimo se u veoma turbulentim vremenima stalnih među nacionalnih među državnih i među stranačkih prepucavanja što nije dobro za građane i iz toga razloga željeli smo da damo svoju poruku svima da od prepucavanja, prozivanja nemamo ništa nego da je vrijeme da se okrenemo lijepim stvarima i radimo u opštem dobru. Zanimljivost samog Festivala je i performansi koje mi kao organizatori prirpemamo svake godine na samom otvaranju, ove godine je to bila ,, Ljubavna priča Trashe i Trashice“ koja je pobjedila sile zla i osvjetlila ovogodišnji festival i želimo da prenesemo tu poruku na što širu javnost i da ona utiče pozitivno.

GIN.ba: Šta očekujete od same projekcije filmova ?

Denis: Očekujem veliku posjećenost to se pokazalo i na dan otvaranja, ali i prvog dana festivala kada je bio znatno veći broj ljudi u odnosu na prošlu godinu, naravno nadam se da će mladi ljudi gledajući ove filmske uratke odlučiti da svoje ideje pretoče u film i na taj način da obogate sledeći Trash Film Festival. Ističe jedan od osnivača GROM-a Denis Šulić

GIN.ba: Kakva je saradnja sa Kulturnim centrom i na koji način je  NVO “Most” pomogao u organizaciji?

Rina: Udruženje Most već treću godinu za redom sarađuje sa Kulturnim centrom na organizaciji Trash film festivala. S obzirom da Udruženje Most vodi lokalni volonterski servis u čijoj bazi ima 361 volonter i ove godine se prijavio veliki broj mladih ljudi kao volontera koji su željeli da učestvuju u organizaciji Trash film festivala.

GIN.ba: Kakvo značenje  ima za mlade i volontere angažman na ovakvim festivalima?

Rina: Ovakvi volonterski angažmani mladim ljudima mnogo znače jer stiču iskustvo neformalnog obrazovanja. Volonteri imaju priliku da kroz ovakve događaje grade vještine komunkacije koje im mogu biti od koristi u budućnosti ako bi oni željeli organizovati neke lokalne akcije. Takođe smatramo da Trash film festival pokreće mladalačku energiju i kreativnost kojom se kod ljudi razvijaju ideje za njihove neke možda buduće filmske projekte.

Ono što je bitno naglasiti je to da se samim volontiranjem i građenjem volonterskog servisa u našem gradu budi svijest o važnosti volonterskog rada. Volonterskim radom izoštravamo naše radne vještine i navike, pronalazimo ljude sebi sličnima, stvaramo ideje, pomažemo razvoju zajednice i takođe svaki volonter svojim dobrovoljnim radom može da dopre do svoje suštine i donese odluku koja će mu pomoći da u budućnosti odabere svoju profesiju kojom će se baviti tokom života.

Volonteri za svoj dobrovoljni rad dobijaju novo iskustvo koje je najvrjednije a takođe im se pišu volonterski sati u njihove volonterske knjižice koje su propisane zakonom o volontiranju RS. U knjižicama su naznačene kompetencije koje volonter stiče volontiranjem na različitim volonterskim angažmanima, samim tim imaju dokaz o volonterskom radu koji im može pomoći pri zapošljavanju ili upisu na fakultet. Ističe Rina Knežević, aktivista i koordinator u NVO "Most".

GIN.ba: Šta za vas predstavlja samo učešće u organizaiji jednog ovakvog događaja?

Severin: Ovo je prije svega jedno veliko iskustvo kada je sama riječ o organizaciji, gdje je važan direktan i indirektan pristup samom poslu. Pogotovo kada se radi o različitim manifestacijama, s obzirom da se nalazimo u veoma osjetljivom društvu koje sve manje ima vremena a i prostora za kulturu.

Ali već dugo vremena imamo odličnu saradnju sa direktorom Željkom Blagojevićem i Kulturnim centrom gdje smo zajedničkim idejama i međusobnom interakcijom posla došli do stvaranja jedne kvalitetne priče a samim tim i nekog brenda koji već neko vrijeme traži svoj prostor na tržištu i sigurni smo da će to i postići. Uspjeli smo da iskoristimo sve resurse sa kojima raspolažemo i to je ono što daje rezultat.

GIN.ba: Koliko je danas važan marketing u poslu?

Severin: Marketing kao marketing u najkraćem smislu znači „brza i kvalitetna informacija“ brza jer treba u što kraćem roku da dođe do potencijalne ciljne grupe a kvalitetna da ista ta informacija zainteresuje i naravno dovede publiku, klijenta ili korisnika do vaše usluge ili onoga što nudite ili prezentujete. Iz te potrebe smo prošle godine i stvorili jedan festivalski brend „Trešu“ maskota – koja je ostala zapamćena kod svih onih koji su bar jednom čuli za festival. A koliko je marketing važan toliko je važan i program koji ste kreirali gdje u paralelnom odnosu mogu da naprave jednu kvalitetnu priču. Što na kraju i jeste cilj, da svi od sebe damo ono najbolje, naučimo nešto novo i uzmemo najkvalitetnije iz svake priče koju realizujemo. A sigurno ako ovo neko čita može da razumije o čemu pričam. Ističe za GIN.ba portal jedan od osnivača Imperialmm agencije Severin Kisin.

Za kraj same priče GIN.ba vam donosi foto galeriju i promotivni video:

Foto: Imperialmm (Gordan Marić)
Dronski snimci: Miroslav Šestić 
Info: Kulturni centar, GROM, Most, Mondo, GIN.ba

Preporučujemo

Komentari