Pogledajte Bloodhound SSC, najbrže kopneno vozilo na svijetu

Pogledajte Bloodhound SSC, najbrže kopneno vozilo na svijetu

Rekordi su tu da se ruše, a britanski tim iza rakete koja se lažno predstavlja kao auto namjeravaju srušiti onaj za najbrže kopneno vozilo. Koji i sami drže!

Davne je 1997. godine ekipa britanskih inženjera stvorila Thrust SSC (supersonic car), raketu na točkovima kojom su oborili svjetski kopneni brzinski rekord te ga postavili na visokih 1 228 km/h. Dobro pogledajte tu brojku, jer je stvarno opaka! Isti momci, predvođeni inženjerima Ričardom Nobleom i Ronom Ajersom te legendarnim vozačem Endiem Grinom, namjeravaju srušiti vlastiti rekord i to tačno 20 godina nakon postavljanja istog, a u tu svrhu već 10-ak godina rade na zvjerki koja ne samo da će postati najbrže kopneno vozilo u istoriji, već će ovu formu dovesti do granica mogućnosti i garantovati kako u nadolazećim dekadama nitko neće moći skinuti njihovo vrijeme. Cilj? Pristojnih i nimalo jezivih 1 600 km/h!

Ime glavnog igrača je Bloodhound SSC, a radi se o vrhu vrhova  modernog inženjeringa, tehnologije materijala, elektronike i mehanike. Ova je raketa na točkovima (nije da se šalimo, stvarno ga pokreće raketni motor) dugačka 13,5 metara i teška 7,5 tona, a razvija snagu od nevjerojatnih 135 000 konja! Od 0 do 1 000 mp/h (iliti 1 600 km/h) mu treba svega 55 sekundi, a ubrzanje razvija silu od 2G-a. Veći je problem što kočenje razvija silu od 3G-a, a onaj početni udar je jednak kao kada u mjestu zakočite sa 100 km/h na nulu. Drugim riječima, zaustavljanje Bloodhounda se u normalnim cestovnim uslovima naziva teškim sudarom!

Kako bi sve ovo bilo moguće, Bloodhound pod haubom i na haubi ima sva čuda moderne tehnologije, a ne moramo niti spominjati koliko je njegova aerodinamičnost ispolirana i dovedena do savršenstva. Pogon se sastoji od kombinacije Jaguarovog V8 motora i Rolls-Royceova EJ200 mlaznog motora, a i ostatak je sistema sklepan na sličan način, od raznih proizvođača i donatora koji su bili spremni uskočiti. Prednji je dio konstruisan od karbonskih vlakana, podvozje je kombinacija aluminija i čelika, a stražnji je dio aluminij i titanij. Posebna je pažnja data točkovima izrađenima od posebne aluminijske slitine sposobne da izdrži napore od preko 10 000 okretaja u minuti (170 okretaja po sekundi), a uz njih dolaze i posebne izdržljive gume. Za zaustavljanje će se pobrinuti kombinacija vazdušnih i klasičnih kočnica te padobrana, a hoće li sve proći po planu vidjećemo početkom 2017. godine, kada će Bloodhound u pustinji Južoafričke Republike pokušati ući u istoriju. Neka im je sa srećom!

Preporučujemo

Komentari